Search Engine Optimization. SEO. Tuto zkratku si dobře zapamatujte. Jestliže to se svými webovými stránkami nebo e-shopem myslíte vážně, tak se s ní budete setkávat a potýkat
neustále. Optimalizace pro vyhledávače je totiž nekončící práce, kterou můžete pořád zdokonalovat. Jednou z cest, jak svůj web optimalizovat, jsou i zpětné odkazy. Staňte se jejich budovatelem a vytvářejte je, aby vám přinášely lepší pozice ve vyhledávačích Seznam, Google, Centrum, Bing a dalších. SEO je hra, jejíž cílem je vyhrát a být nejlepší. Dobře nastavené SEO vám ten kýžený zisk určitě přinese, ale nečekejte, že se výsledek projeví ihned. Chce to čas a dostatek trpělivosti a práce.
seo vyhledávač

Kde vzít kvalitní zpětné odkazy

Při získávání zpětných odkazů nejspíš začnete registrací v nejrůznějších katalozích. Ty nejznámější provozují Seznam (Firmy.cz), Centrum (Najisto.cz). Ale určitě víte i o jiných, třeba i lokálních katalozích, jejichž součástí byste se mohli stát. Při registraci mějte na paměti základní poučku SEO, totiž že veškeré texty, které napíšete do katalogu, musí být unikátní.
ikona linkbuilding
Další možností vytváření zpětných odkazů jsou PR články, které umístíte na PR weby . Jedná se o webové stránky s velkým množstvím nejrůznějších odkazů. PR článek by měl hlavně obsahovat klíčová slova. Ovšem – nikoliv pouze je. I kvalitní text by měl být součástí PR článku.

Blogem k lepší optimalizaci

Věnujete se SEO, tvoříte odkazy a baví vás psát? Tak si na některém ze služeb zdarma veďte vlastní blog, kde prostřednictvím zpětných odkazů budete propagovat své webové stránky nebo e-shop. Velkou výhodou takového blogu je to, že je vedený na kvalitní doméně, byť PageRank vašeho blogu bude na čísle 0.
slovo blog
Zkuste oslovit majitele jiných blogů a webů s podobnou tématikou té vaší a umístit zdarma na jejich webové stránky vámi napsaný článek, o kterém víte, že zaujme čtenáře vybraného webu. I tak se dělá SEO a získávají zpětné odkazy. Říká se tomu guest posting. Návštěvníci a čtenáři takového cílového webu by měli být zároveň potenciálními vašimi zákazníky. K nalezení relevantního webu můžete využít:

· klasické vyhledávání
· služby jako například Google Alerts
· blogy a stránky, které čtete vy