Německá společnost Lidl chystá pro své zákazníky novinku – vlastní e-shop. Potvrdili tak zprávy, o kterých se diskutovalo už několik měsíců. Zcela nové možnosti nákupu zboží však musí být nejprve vyzkoušeny, a tak před otevřením internetového obchodu veřejnosti bude celý systém prověřen nejprve zaměstnanci řetězce. Za jejich asistence hodlá Lidl postupně odstranit veškeré chyby. Po správném zajetí celého systému bude obchod otevřen i všem ostatním zákazníkům.
Zpočátku bez potravin
V momentě otevření e-shopu všem zákazníkům zde ještě nebudou k dispozici potraviny, uvedla mluvčí řetězce, Zuzana Holá. Dostat k zákazníkům potraviny včas a stále čerstvé totiž vyžaduje důkladnou přípravu, mnohem pečlivější práci, a také doprava se výrazně prodraží, zpočátku si proto na internetu pořídíte pouze spotřební zboží. Kdy se do systému dostanou i potraviny prozatím není známo.
Žádná novinka
Spuštění Lidl e-shopu rozhodně není na trhu žádnou novinkou. Vlastní internetové obchody spravuje už řada velkých i menších firem a počet zájemců o tuto technologii stále roste. Podle průzkumů vlastnilo internetový obchod v loňském roce 84 ze 125 největších prodejců na našem trhu, letos už se číslo vyhouplo přes 90. Spousta z nich posunuje laťku ještě dále a zařizuje si také vlastní mobilní aplikace i propagaci skrze sociální sítě. Navazují tak na klasické specializované internetové obchody nabízející nákup a dopravu zboží na dálku zcela běžně.
Jak vlastně e-shop funguje?
Pro spotřebitele je možnost nákupu přes internet často velkou výhodou. Hlavně v odlehlejších místech umožňuje rychlý nákup s dopravou až domů, hodí se hlavně v momentech, kdy nikdo z rodiny nemůže nakoupit osobně. Platit se dá v hotovosti osobně nebo kartou ihned, některé obchody nabízejí i rozšířenější možnosti dopravy zboží a plateb.