Shopaholic vychází z anglického slova a slovesa shop, tedy nákup či nakupovat. Přípona –holic uvozuje vlastnost, že jsme něčím posedlí. Tím pádem slovo shopaholic znamená něco jako posedlý nakupováním nebo chorobně nakupující. V dnešní době si spousta lidí z tohoto termínu dělá spíše legraci, jedna známá YouTuberka ho má dokonce ve svém nickname (Shopaholic Nicol). Valné většině lidí však nedochází, že se jedná o závažný problém, který se v mnohých případech musí začít léčit.
Reagujete přehnaně kdykoliv, kdy vidíte nápis slevy?
Pokud jste si na tuto otázku odpověděli ano, měli byste zvážit, zda je takové chování normální. Slevy z nás mají vytáhnout peníze, které bychom za určité věci nikdy nedali. Uveďme si to na příkladu z reálného života. V obchodě vidíte kabelku za tři tisíce. Řeknete si, že je to moc, kdo by dal za nějakou tašku tři tisíce. Později však jdete kolem obchodu, který svou kabelku z šesti tisíc zlevnil na tři tisíce. V tu chvíli se rozhodnete. Tu kabelku musíte mít, vždyť je to šíleně výhodná koupě!
Přesně takto se pozná člověk, kterého marketing potřebuje a miluje.
Milujete pocit z nových věcí?
Pokud si domu přinesete něco nového, jste schopni na předmět hodiny zírat, znovu ho zabalovat a rozbalovat? Možná je to příznak Vaší chorobné závislosti na nakupování. Spadněte raději nohama na zem, než bude pozdě!
Jdete si něco koupit, i když víte, že danou věc vůbec nepotřebujete?
Nejčastější kámen úrazu. Nakupujete věci, které doma máte, nebo je máte, ale už se Vám nelíbí. Je to neuvěřitelné plýtvání penězi, to si však člověk, který miluje nakupování, často vůbec neuvědomí.
Pokud jste si na více než jednu otázku odpověděli ano, musíte se nad sebou zamyslet. V případě, že byste takto pokračovali dál, může se stát, že se uvedete do osobního bankrotu, což není zrovna dvakrát příjemná záležitost. Také doporučujeme vyhledat spolupráci s psychologem.